Vuosikokous

TAPASEURAN VUOSIKOKOUS TUOMIOKIRKKOSEURAKUNNAN SEURAKUNTASALI MAANANTAI 27.3.2023

Nelisenkymmentä tapaseuralaista oli saapunut päättämään Tapaseuran asioista kuluneelta ja tulevalta vuodelta. Riston tervetuliaispuheen jälkeen vuoden Suomessa asunut ukrainalainen Natalya Golova kertoi meille sanoin ja kuvin Ukrainasta ja sen kansasta sodan jaloissa. Kyllä hänen kertomansa muistutti ainakin minua kovasti niistä kertomuksista, joita olin vanhemmiltani kuullut Talvi- ja Jatkosodista ja toimista kotirintamalla. Järjestimme keräyksen Ukrainan auttamiseksi ja se tuotti yli 700 euroa. Kiitos kaikille osallistujille.

Kahvituksen jälkeen aloitimme varsinaisen vuosikokouksen, jonka puheenjohtajana toimi Risto. Toiminta ja talous olivat tasapainossa ja hallitus sai toimistaan kokouksen luottamuksen. Hallitus uudistui kovasti. Kaarinan poismenon johdosta seura tarvitsi uuden puheenjohtajan ja niin myös tapahtui. Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin toimittaja, kirjailija ja filosofian tohtori Mirva Saukkola. Myös hallitus uudistui. Kun Risto, Annamaija ja Merja halusivat jättää hallituspaikkansa nuoremmille, heidän tilalleen valittiin Tuija Elfving, Heidi Ijäs, Ruusa Hilakari sekä Elina Rajaniemi. Muut hallituksen vanhat jäsenet jatkavat. Näin Tapaseura sai selvästi nuorentuneen hallituksen, joka uudella tuoreella energialla tulee viemään seuraa kohti uusia tapahtumia. Kokouksen virallisen osuuden päätyttyä uusi puheenjohtaja esittäytyi kokoukselle ja kertoili näkemyksiään seuran tulevaisuudesta. Kolme hallituksesta poisjäänyttä ”veteraania” kukitettiin ja heidät nimettiin vuoden tapaseuralaisiksi ja lisäksi Risto nimettiin Tapaseuran kunniajäseneksi. Olen tästä nimityksestä kovasti otettu ja kiitän sydämeni pohjasta Tapaseuran hallitusta osakseni tulleesta kunnianosoituksesta.

Edelleen Tapaseurassa aktiivisesti jatkavana ja uudelle puheenjohtajalle ja hallitukselle kaikkea hyvää toivovana Risto