Yhdistyksemme

Tapaseura (perustettu 1996) on suomalainen hyvien tapojen yhdistys. Sen tavoitteena on lisätä hyvien käytöstapojen tuntemusta ja herättää kiinnostusta käytöskulttuurin kehittymiseen Suomessa ja muualla maailmassa.

Tapaseuralaisia jäsentapahtumassa

Yhdistys on vakiinnuttanut Suomessa itselleen avainaseman valtakunnallisena tapakulttuurin vaikuttajana ja vaalijana. Yhdistys kokoaa yhteen ihmisiä, joita kiinnostavat kotimaiset ja kansainväliset tavat, jotka tekevät arkipäivän elämästä ja erityistilaisuuksista hieman mukavampaa ja nautittavampaa meille kaikille.

Tapaseura järjestää vuosittain useita erilaisia tilaisuuksia ja tapahtumia, joissa on vaihtuvia teemoja. Perinteisimpiä ovat tapakulttuuri-illat, joissa perehdytään tietyn maan ruoka- ja käytöstapoihin.

Vuoden Käyttäytyjä 2013 sekä Hyvien Tapojen Lähettiläät

Tunnetuin tapahtuma on 20.9. vietettävä Hyvien Tapojen Päivä, jolloin yhdistys toivoo suomalaisten kiinnittävän erityistä huomiota ystävälliseen ja huomaavaiseen käytökseen muita kanssaihmisiä kohtaan. Tapaseura julkistaa samana päivänä erityisessä juhlatilaisuudessa Vuoden Käyttäytyjän ja nimeää kuluvan vuoden Hyvien Tapojen Lähettiläät. Lisätäkseen nuorien kiinnostusta hyviin tapoihin Tapaseura on valtuuttanut heidät valitsemaan myös Nuorten Hyvien Tapojen Lähettiläät. Vuodesta 2000 alkaen yhdistys on myös palkinnut kunniakirjalla Vuoden Tapateon.

Kuvassa Vuoden 2012 Hyvien Tapojen Lähettiläs Tapaseuran puheenjohtajan kanssa.
Linkkejä