Historia

Vuonna 1996 perustettu Tapaseura on vakiinnuttanut asemansa merkittävänä valtakunnallisena tapakulttuurin vaikuttajana ja vaalijana. Tapaseuran tavoitteena on hyvien tapojen merkityksen korostaminen. Tapaseura haluaa koota yhteen ihmisiä, joita kiinnostaa sekä kotimainen että kansainvälinen tapakulttuuri ja jotka ovat yhtä mieltä kanssamme sitä, että hyvät tavat ovat käyttötavaraa, tarkoitetut sekä juhlaan että arkeen. Kauniit käytöstavat tekevät elämän miellyttävämmäksi ja mukavammaksi niin itselle kuin kanssaihmisillekin. On helpompi olla ja selviytyä elämän en tilanteista, kun tuntee pelisäännöt, peruskäytöstavat. Seuran suojelijana on rouva Eeva Ahtisaari, kasvatustieteen tri h.c.

Tapaseuran ensimmäinen puheenjohtaja ja kunniajäsen Leena Helaniemi, kunniapuheenjohtaja Raili Malmberg ja nykyinen puheenjohtaja Kaarina Suonperä Tapaseuran 10-vuotisjuhlissa lokakuussa 2006