Vuosi 2022

TAPASEURAN VUOSIKOKOUS TUOMIOKIRKKOSEURAKUNNAN JUHLASALISSA 5. HUHTIKUUTA 2022

Viime vuonna vuosikokous etänä kokoontumisrajoitusten takia, mutta nyt pystyimme kokoontumaan lähikokoukseen. Kutsua oli noudattanut 32 tapaseuralaista ja lisäksi paikalla olivat puheenjohtajana jälleen toiminut E-J Taipale ja Helsingin piispa Teemu Laajasalo. Alotimme Jarin ja hallituksen daamien kattamalla kahvilla kera suolaisen ja makean. Jari oli varmuuden vuoksi varannut 50-hengen kakun, joten sitä jäi vielä kotiinkin vietäväksi.

Piispa Laajasalo kertoi meille kahvin jälkeen Bulevardin kirkollisten rakennusten historiasta. Hän myös kertoi 96 vuotiaasta isoäidistään ja siitä mitä toivo merkitsee niin vanhoille kuin nuoremmillekin. Satuttavia ja liikuttavia sanoja.

Puheenjohtajamme E-J Taipale veti kokouksen hyvällä rutiinilla läpi. Mainittakoon, että koronatilanteesta huolimatta Tapaseuralla oli vuoden 2021 aikana yli 20 tapahtumaa ja samanlaiseen aktiivisuuteen pyrimme tänäkin vuonna. Tapaseurassa on tällä hetkellä 225 jäsentä, joista satakunta hyvikin aktiivisia ja loput lähinnä tukevat yhdistystä.

Jäsenmaksu päätettiin korottaa viidellä eurolla ja on siis tänä vuonna 35 euroa. Tällä pyritään tasapainottamaan talouttamme, mikä on ollut viime vuosina lievästi negatiivinen. Hallitus jatkaa pääosin ennallaan vai Pia Lindroos oli pyytänyt eroa ja hänen tilalleen valittiin Seija Lantz varajäseneksi.

Kokouksen päätyttyä suoritettiin perinteinen palkintoseremonia ja hallituksen monitoimihenkilö Jari Reponen eli Taikuri Jari palkittiin ansioistaan Vuoden tapaseuralaisena. Onnittelut Jari.

Risto Rasku