Finnlinesin ja Kristiinan vierailu

TAPASEURA VIERAILI VUOSAAREN SATAMASSA FINNLINESIN JA KRISTIINAN VIERAINA 24.5.2022.

30 tapaseuralaista saapui Mikonkadun charterpysäkille kauniina tiiataiaamuna valmiina osallistumaan vierailuun Vuosaaren satamaan ja siellä varustamo Finnlinesin Star-luokan alukseen ja matkatoimisto Kristiinan Ropax matkoihin ja vähän muuhunkin tarjontaan. Kaksi jäsentämme saapui vielä paikalle omalla kuljetuksella.

Heti alkuun meitä kohtasi takapakki, kun kävi ilmi, että Travemynden sataman ahtaajien lakoista johtuen tutustumiskohteemme Finnstar alus seilasi vielä merellä matkalla kohti Vuosaarta. Jouduimme siis tyytymään virtuaaliesittelyyn ja lounasbuffeeseen maissa Finnlinesin 13-kerroksisessa toimitalossa. Hyvä näinkin. Finnlinesin matkamyynnistä Marjaana Saurila ja Sonja Riippi sekä Kristiinan Anu Markkanen emännöivät meitä erinomaisesti. Nautimme hyvät alkupalat sekä erinomaista poronkäristystä lämpimäksi. Jälkiruokana kahvia kera hyvän marjapiirakan. Tietoa saimme paljon sekä aluksista, että matkoista. Ropax matkat esimerkiksi Helsingistä Travemyndeen ja matkaan sisältyvä parin päivämn oheisohjelma Saksassa vaikuttaa mielenkiintoiselta ja ei mitenkään liian kalliiltakaan. Näistä Jari, joka nykyisin taikomisen ohessa päivittää myös kotisivujamme voi kertoa enemmän, koska han on osallistunut näille matkoille.

Kävimme vielä katsomassa upeita maisemia ja Vuosaaren satamaa lintuperspektiivistä Finnlines talon 13. kerroksesta. Siitä kuvia ohessa. Hauskaa oli ja oli kiva tavata taas tapaseuralaisia.

Kesäterveisin Risto