Pikkujoulut

TAPASEURA VIETTI PIKKUJOULUAAN SUOMALAISELLA KLUBILLA 8.JOULUKUUTA 2021

Useiden Winecellarissa vietettyjen pikkujoulujen jälkeen päädyimme nousemaan kellarista viidenteen kerrokseen Suomalaisen Klubin juhlasaliin. Kannattihan se sillä uusi paikka herätti suurta kiinnostusta ja täytimme salin, yli seitsemänkymmentä osallistujaa. Ympäristö oli upea, kattaus kaunis ja jouluinen sekä ruoka monipuolista ja maittavaa.

Puheenjohtajamme Kaarina aloitti muistuttaen puheessaan ystävällisyydestä, hellyydestä ja hymystä, mitkä eivät maksa mitään. Perinteisesti pikkujoulussamme julkistetaan myös palkittava Vuoden tapateko ja tällä kertaa valinta oli kohdistunut Tasavallan presidentin puolisoon, rouva Jenni Haukioon, jonka erinomainen saarna Helsingin Tuomiokirkossa Lotta Svärd yhdistyksen 100-vuotis juhlajumalanpalveluksessa ansaitsi tämän huomionosoituksen vuoden 2021 tapatekona.

Seniorijäsenemme Sakari Närvänen johdatti meidät ruokailun jälkeen vielä syvemmälle jouluiseen tunnelmaan esittämällä erinomaisesti toisen Sakarin eli Topeliuksen kirjoittaman Joulutarinan. Sakari oli saanut ohjeekseen muistella miten ”Taata” joskus 60-luvulla radiossa kertoi joulutarinansa ja todella hyvin Sakari pääsi samaan tunnelmaan. Kiitos Sakari. Ja sitten kuuluikin ovelta jo koputus ja sieltähän se Joulupukki tonttuineen saapui juhlaamme. Se oli kyllä piste i:n päälle ja hyvin mielin lähdimme koteihimme odottelemaan sen oikean joulun saapumista. Ehkä tapaamme Suomalaisella Klubilla ensi pikkujoulunakin, niin erinomaisen hienoa meillä siellä oli uskoo

Risto