Pikkujoulut

TAPASEURA VIETTI PIKKUJOULUA TUOMIOKIRKKOSEURAKUNNAN SEURAKUNTASALISSA BULEVARDILLA ITSENÄISYYSPÄIVÄN AATTONA 5.12.2022

Runsaat 40 tapaseuralaista oli saapunut viettämään pikkujoulujuhlaa Bulevardi 16:sta talvisena maanantai-iltana. Puitteet olivat hienot, jouluinen tunnelma glögeineen ja kauniisti katettu kahvipöytä. Risto avasi tilaisuuden muistellen, mitä olikaan vuoden aikana Tapaseurassa tapahtunut. Perinteisesti joulujuhlassamme jaettiin myös huomionosoitukset Vuoden tapateosta ja hallituksemme oli päätynyt palkitsemaan Erätauko-säätiön ja Yleisradion yhteisprojektin ”Hyvin sanottu - Bra sagt” Hanke kutsuu meitä kaikkia parantamaan suomalaista keskustelukulttuuria ja innostaa ihmisiä toisiaan kannustavaan ja erilaisia näkemyksiä hyväksyvään keskusteluuun. Kunniakirjan ja kukkaset olivat saapuneet vastaanottamaan Laura Aarikka Erätauko-säätiöstä ja Markus Liimatainen Yleisradiosta. Molemmat tuntuivat kovasti arvostavan Tapaseuran projektilleen osoittamaa huomiota.

Maittavan kahvipöydän oli jälleen kattanut apureineen Jari. Oli kakkua, torttua ja juustoja ja maistui. Kahvin jälkeen Sakari luki Mika Waltarin joulukertomuksen ja Elina kertoili vanhoista ja myös uudemmista joulunviettotavoista. Välillä laulettiin joulupuusta ja sitten toivotettiin joulupukki tutulla laululla tervetulleeksi. Pukilla oli kauniinpunainen säkki täynnä pikkujoululahjoja, joita sitten jaettiin joulutontun ja parin Petteriporon toimesta. Ja meillä kaikilla oli niin mukavaa, voi kun olisit saanut olla mukana. Olinhan minä toteaa Risto tonttu.