Tapaseura lyhyesti

Tapaseura järjestää vuosittain useita kymmeniä erilaisia tapahtumia, jotka voivat olla mm. vierailuja suurlähetystöihin, yrityksiin ja erilaisiin kulttuuritapahtumiin. Yhdistys myös käy luennoimassa kouluissa ja yrityksissä hyvistä tavoista ja etikeistä.

Yhdistys on vakiinnuttanut Suomessa itselleen avainaseman valtakunnallisena tapakulttuurin vaikuttajana ja vaalijana. Yhdistys kokoaa yhteen ihmisiä, joita kiinnostavat kotimaiset ja kansainväliset tavat, jotka tekevät arkipäivän elämästä ja erityistilaisuuksista hieman mukavampaa ja nautittavampaa meille kaikille. Seuran suojelijana on rouva Eeva Ahtisaari, kasvatustieteen tri h.c.

Tunnetuin tapahtuma on 20.9. vietettävä Hyvien Tapojen Päivä, jolloin yhdistys toivoo suomalaisten kiinnittävän erityistä huomiota ystävälliseen ja huomaavaiseen käytökseen muita kanssaihmisiä kohtaan. Tapaseura julkistaa samana päivänä erityisessä juhlatilaisuudessa Vuoden käyttäytyjän ja nimeää kuluvan vuoden Hyvien tapojen lähettiläät.