Vuosi 2021

TAPASEURA VIERAILI SCANDIC GRAND HOTEL HELSINGISSÄ.

Puheenjohtajamme sinnikkyyden tuloksena sai neljä kuuden hengen ryhmää mahdollisuuden käydä tutustumassa juuri avattuun hotelliin Rautatientorin kupeessa. Kolme ryhmää toteutti vieraoilun maanantaina 19.4. iltapaivän aikana ja neljäs viikkoa myöhemmin maanantaina 26.4. iltapäivällä. Kaikkia ryhmiä opasti hotellissa Scandicin tiedoitusjohtaja (communications manager) Johanna Uimonen ansiokkaasti ja hyvin perusteellisesti. Kiitos Johanna.

Hotelli on saneerattu vanhoihin Rautatiehallituksen ja Valtion Rautateiden tiloihin rakennukseen, minkä on suunnitellut Eliel Saarinen ja valmistunut vuonna 1909. Saneerauksessa on hyvin huolellisesti pyritty säilyttämään vanhaa kaikessa, missä se modernissa hotellissa on mahdollista. Muunmuassa kolme kokoushuonetta on täysin alkuperäisessä asussa kuitenkin varustettuna täysin modernilla kokoustekniikalla. Kaikkiaan hotellissa on 491 huonetta, joista 118 on uudessa lisärakennuksessa, mikä on tyylillä sisällytetty kokonaisuuteen. Arkkitehtinä saneerauksessa on toiminut sisustusarkkitehti Jorma Puro.

Huoneita on monipuolisesti kahden hengen huoneista sweetteihin aina varojen mukaan. Hieno sisäpiha tarjoaa mahdollisuuden oleskeluun ulkosalla sään salliessa. Tiloista mainittakoon Grand Aamiainen, Brasserie Grand ja Grand Ballroom, missä voi järjestää tilaisuuksia aina 500 henkeen asti.

Ikävä kyllä tutustumismahdollisuus oli rajoitettu näin pienelle joukolle koronatilanteen takia. Kaikki me jotka saimme mahdollisuuden nautimme kokemuksesta ja olimme sitä mieltä, että kannattaa käydä kokeilemassa asumista tässä hotellissa. Hotelliin sopii erittäin hyvin heidän käyttämänsä tunnuslause

”Kulttuuriperinnöstä loistohotelliksi” toteaa mukana ollut Risto Rasku

Jäsenvierailu 26.4.2021 Hotelli Scandic Grand Central