Tapaseura 10 vuotta

Tapaseura 10-vuotta

On perjantai lokakuun 13. päivä ja kello lähentelee viittätoista. On kulunut päivälleen kymmenen vuotta Tapaseuran perustamisesta ja sekä seuran jäseniä, että kutsuvieraita kokoontuu juhlimaan merkkipäivää Kansallisoopperan Alminsalin lämpiöön. Sali on kauniisti koristeltu kukin ja kynttilöin ja taustalla kuluu vaimeaa pianomusiikkia. Kaksi silinteripäistä herrasmiestä on vastaanottamassa vieraita ja johdattelemassa heitä Tapaseuran puheenjohtajan Kaarina Suonperän sekä varapuheenjohtajien Leila Välisalon ja Antti Lanamäen tervehdittäviksi. Kas miten silinteri sopiikaan hyvin tilaisuuteen onhan se myöskin Tapaseuran tunnus. Kaikkien Tapaseuran hallituksen jäsenien rinnusta koristaa punainen ruusu.

Vieraita saapuu alun toista sataa ja jokainen saa ensin käteensä lasillisen kuohuviiniä. Keskustelu surisee rauhaisasti ja kaikki tuntuvat viihtyvän todella mainiosti. Syntymäpäiväkahvit nautiskellaan pöytäseurueittain ja silinterikoristeinen kakku maistuu erinomaiselta. Tunnelma on jotenkin kotoinen ja kenelläkään ei tunnu olevan kiirettä minnekään. Tapaseura saa paljon kiitosta toimistaan ja uusia jäseniäkin on toivossa runsaasti ainakin jäsenhakemuskaavakkeiden menekistä päätellen. Tästä on hyvä jatkaa toiselle vuosikymmenelle ja toden totta, Tapaseuralla on runsaasti tehtävää tapakulttuurin, hyvien tapojen, suvaitsevaisuuden ja muiden valittujen teemojen edistämisessä ja vaalimisessa.

Hyvää syntymäpäivää Tapaseura.

Kuvia juhlista