Teatterimatka Tampereelle

TAPASEURAN TEATTERIMATKA TAMPEREEN TEATTERIN ANASTASIA MUSICALIIN

Kolmekymmentä tapaseuralaista nousi 2.11.2022 klo 1045 Korsisaaren bussiin matkatakseen Tampereelle nauttimaan kovasti kehutusta Anastasia musicalista. Matka sujui jouheasti ja jo noin tunti ennen esityksen alkua olimme teatterilla. Pieni välipala ja sitten katsomoon ja tasan klo 14 se alkoi. Oli kyllä parasta musiikkia, tanssia, pukuja ja lavasteita mitä konsaan olen nähnyt. Näyttelijöiden taso oli hämmästyttävä ja täytyy vain ihmetellä miten suhtkoht pieni teatteri kykenee tällaiseen. Aloitettiin Pietarista 1907 Romanovien hovista ja Nikolai II:n perheestä ja päädyttiin Pariisiin 1920 luvulla. Lavasteet vaihtuivat hämmästyttävällä nopeudella kohtauksesta toiseen.

Anastasian ohjauksesta vastaa Tampereella Samuli Harjanne, jolla on jo entuudestaan onnistumisia musical ohjauksista mm. Kinky Boots HKT:ssa. Tästä tulee kyllä yksi sulka lisää hattuun. Pääosien esittäjät Pia Piltz, Sinikka Sokka, Kaisa Hela ja Petrus Kähkönen olivat erinomaisia. Tyytyväisiä tapaseuralaisia palasi iltaseitsemältä Helsinkiin. Kannatti lähteä uskoo mukana ollut Risto