22.10. Tapakulttuurin muutokset

Tapaseura ylipormestarin vieraana Empiresalissa

Helsingin kaupunginjohtaja, ylipormestari Jussi Pajunen oli kutsunut Tapaseuran vieraakseen Vanhan Raatihuoneen kauniiseen Empiresaliin.

Illan teemana oli ”Tapakulttuurin muutokset maamme 90-vuotisen historian aikana” Aiheesta oli saapunut kertomaan FM, historian tutkija  Markus H. Korhonen Oulun Yliopistosta. Minkä esitelmän saimmekaan kuulla! Erittäin mukaansatempaavaan tapaansa Korhonen luotsasi kuulijat läpi itsenäisyytemme vuosikymmenet, valottaen samalla suomalaista elämänmenoa ja tapoja. Lisämausteeksi kuulimme vielä tarinan tasavallan presidentistä Urho Kekkosesta ja liukkaasta lohesta, joka taisikin olla siika. Tarina kuvasi hyvin presidenttimme suurta sielua ja käyttäytymistä hankalissakin tilanteissa.

FM Markus H. Korhonen luennoi omalla hauskalla tyylillään tapakulttuurin muutoksista itsenäisyytemme aikana
Kaupunginjohtaja Jussi Pajunen kertoi Helsingin keskustan elävöittamishankkeista.
Vanhan Raatihuoneen tiloihin mahtui noin viisikymmentä istumapaikkaa. Valitettavasti tästä syystä kaikki halukkaat jäsenet eivät tällä kertaa mahtuneet mukaan.
Paikalla oli noin 50 tapaseuralaista.
Tapaseuran pitkäaikainen sihteeri Sinikka Lallukka jätti sihteerin tehtävät syyskuun lopussa siirtyäkseen "eläkkeelle". Kiitoksena ansiokkaasta työstään Tapaseuran hallitus antoi hänelle Kalevala Korun "Naisen ääni" -korun.

Uutena sihteerinä aloitti lokakuussa Risto Rasku (kuvassa vasemmalla).

Kiitämme Helsingin kaupunkia hienon tilaisuuden puitteista ja upeasta tarjoilusta.