11.12. Pikkujoulu ja Vuoden Tapateko -kunniakirjan luovutus

VUODEN TAPATEKO PALKITTIIN VIERAILULLA ARABIAN TEHTAILLA

Tapaseura vieraili Iittala Groupin Arabian tehtailla pikkujoulun merkeissä. Viestintäpäällikkö Tuija Aalto-Setälä toivotti vieraat tervetulleeksi ja kertoi Iittala ryhmän tuotteista. Konserni suuntautuu merkkituotteineen voimakkaasti kansainvälisille markkinoille ja tarjoaa kattavasti tuotteita sekä ruuan valmistukseen, kattauksiin että kodin sisustukseen. Konsernin tuotteista ehkä kuuluisin ”Aalto-maljakko” täyttää tänä vuonna jo 70 vuotta.

Kiitos isännillemme hienosta esittelystä ja maittavista pikkujoulutarjoiluista.

Tilaisuudessa palkittiin Vuoden Tapateko -kunniakirjalla Mannerheimin Lastensuojeluliiton tuottama tietoiskusarja. Esi- ja alakouluikäisille lapsille suunnatuilla tietoiskuilla MLL on halunnut tukea koteja suvaitsevaisuus- ja tapakasvatuksessa.

Kunniakirjan luovutti Tapaseuran puheenjohtaja Kaarina Suonperä. Palkinnon vastaanottivat Seppo Ristilehto MLL:sta ja Dennis Livsom Muumimaailma Oy:stä.

Tietoiskusarja on koottu Muumilaakson tarinoiden kuvamateriaalista. Tietoiskuissa muumihahmot puhuvat mm. erilaisuudesta ja tasa-arvosta, toisten auttamisesta, rehellisyydestä, lupausten pitämisestä, toisten mielipiteiden kunnioittamisesta sekä anteeksi antamisesta. Myös ympäristöstä huolehtiminen sekä terveet elämäntavat, kuten riittävä uni, huomioidaan tietoiskuissa.

– Muumilla ja MLL:lla on samanlaiset arvot: lapsi ja lapsuuden arvostus, yhteisvastuu, inhimillisyys, suvaitsevaisuus ja ilo, totesi Kaarina Suonperä luovutustilaisuudessa.

Muumi-tietoiskut Mannerheimin Lastensuojeluliiton verkkosivuilla:

Dennis Livsom Muumimaailma Oy:stä ja Seppo Ristilehto MLL:sta