Marian Akatemia

TAPASEURA VIERAILI MARIAN AKATEMIASSA KESKIVIIKKONA 13.10.2021

Vierailu, miltä ennakkoon ei osannut odottaa mahdottomia, mutta miltä lopulta sai aivan mahdottomasti. Kyllä oli mielenkiintoinen paikka ja mielenkiintoisia henkilöitä.

Marian Akatemia on psykoterapeutti Britt-Marie Perheentuvan yhdessä miehensä Antti-Veikko Perheentuvan kanssa vuonna 2006 perustama valtakunnallinen kestävää hyvinvointia edistävä asiantuntija- ja kansalaisjärjestö ja kuuluu siis ns. kolmanteen sektoriin. Akatemia tekee työtä tukeakseen eri-ikäisiä naisia, mutta myös miehiä kohti väkivallatonta elämää. Akatemian toimintaa rahoittaa STEA eli Sosiaali-  ja terveysjärjestöjen avustuskeskus. Akatemian vuosibudjetti on n. 1 milj. euroa.

Meidät otti vastaan viehättävä naiskolmikko toiminnanjohtaja Sari Nyberg, kehittämispäällikkö Hanna Kommeri ja meille kutsun esittänyt, Tapaseuran jäsen ja Akatemiassa Keijun Varjo toiminnan koordinaattorina työskentelevä Elina Rajaniemi.He avasivat meille aivan loistavasti toimintansa perusteita, joista voitaisiin mainita Akatemian perustajan ajatus "Meistä tulee ihmisiä vuorovaikutuksessa toisten ihmisten kanssa"

Akatemian uusin projekti "Tunne voimavarasi" tuo toimintakentään myös vanhemmat henkilöt. Tunne voimavarasi-hanke edistää ikääntyvien omaishoitajanaisten hyvinvointia ja jaksamista sekä ehkäisee omaishoitosuhteissa tapahtuvaa kaltoinkohtelua. Olemme tukena haastavissakin tilanteissa.

Oli hieno ja mielenkiintoinen vierailu, johon olisi suonut osallistuvan suurmpikin joukko mitä meitä paikalla oli. Suuri kiitos emännillemme vierailusta, mikä huipentui Hanna Kommerin kauniiseen, erittäin hyvin tilanteeseen sopivaan lauluun. Soisimme yhteistoiminnan jatkuvan Marian Akatemian ja Tapaseuran välillä.

Risto Rasku