Kesäretket Mikkeliin ja Haminaan

TAPASEURAN KESÄN MATKAT SUUNTAUTUIVAT MIKKELIIN JA HAMINAAN.

Eipä ollut heinäkuukaan hiljaista aikaa Tapaseuran toiminnassa. Kaksi kesämatkaa saatiin aikaiseksi. Ensin Kaarinan johdolla Tertin Kartanoon Mikkeliin ja sitten Haminaan seuraamaan jälleen neljän vuoden jälkeen toteutunutta Hamina Tattoota.

Tertin Kartanoon, missä toimivat kahvilaravintola, hotelli, herkkukauppa ja vanhassa viljamakasiinissa muotiliike toeutettiin bussimatka 6.7. Kartano on peräisin jo 1540 luvulta jolloin siinä toimi mm. Hintsalan Rustholli. Pylkkäsen suku on pitänyt kartanoa jo neljässä sukupolvessa tällä hetkellä vastuussa Matti ja Pepita Pylkkänen. Sukupolven vaihdos on kuitenkin jo toteutumassa ja Arttu ja Erkko Pylkkänen olisivat jo viides sukupolvi kartanon johdossa. Matka oli mukava, ruoka hyvää ja paljon muotia kertyi daamiemme ostoskassiin.

Kymmenen päivää myöhemmin 16.7. alkoi sitten matkamme Haminaan jälleen Korsisaaren hienolla bussilla. Meitä oli ilmoittautunut lähes neljäkymmentä, mutta korona ja muut syyt supistivat joukon 31:een. Olimme hyvissä ajoin perillä Haminassa ja ehdimme hieman tutustua Tattookatuun jo ennen klo 14 alkanutta marssishowta. Show oli jälleen yhtä hyvä kuin niinä viitenätoista kertana kun allekirjoittanut on ollut mukana. Meiltä on jäänyt väliin vain ensimmäinen show. Neljä ulkolaista ja kolme kotimaista sotilassoittokuntaa pani parastaan ja viehättävä solisti Angelika Klas oli erinomaisnen. Erikseen pitää mainita tilaisuuden erinomainen juontaja Jukka-Pekka Rantanen, joka kolmella kielellä piti erinomaisen hyvin yleisön tunnelman korkealla tasolla. Konsertin jälkeen jokaisella oli kaksi ja puoli tuntia aikaa tutustua Haminaan. Maggien kanssa kävimme päivällisellä Mon Amissa, mikä ansaitsee suosittelumme.

Jälleen kahden vuoden päästä Tattooseen uskoo Risto