Hyvien Tapojen Päivä 28.9.

Vuotuista Tapapäivää vietettiin tänä vuonna 28.9. perinteiseen tapaan Säätytalossa.

Noin viisikymmentä tapaseuralaista oli kokoontunut juhlistamaan Vuoden 2009 käyttäytyjän ja neljän Hyvien Tapojen Lähettilään julkistamista. Tilaisuuden aluksi opetusneuvos Ritva-Sini Merilampi alusti Tapaseuran vuoden teemasta "Tapojen moninaisuus meillä ja muualla".

Ensimmäisenä julkistettiin Nuorten Hyvien Tapojen Lähettiläät. Valitsijoina toimivat tänä vuonna Helsingin Eurooppa-koulun oppilaat. Ensimmäisen kunniakirjan sai laulaja Anna Puu ja toiseksi lähettilääksi oppilaat olivat valinneet mäkihyppääjä Anssi Koivurannan.

Vuoden 2009 Hyvin Tapojen lähettiläiksi Tapaseuran hallitus oli valinnut taiteiden maisteri, kirjailija Umayya Abu-Hannan ja ulkoministeri Alexander Stubin.

Tapaseuran korkein tunnustus, Vuoden käyttäytyjän kunniakirja, luvutettiin  Eduskunnan puhemies Sauli Niinistölle.