Rapujuhlat Suomenlinnassa 20.8.

TAPASEURALAISET NAUTTIVAT RAVUISTA JA HISTORIASTA SUOMENLINNASSA.

Tapaseuran rapujuhlat Suomenlinnassa ovat nähtävästi muodostumassa perinteeksi. Niin hauskaa oli lähes neljälläkymmenellä tapaseuralaisella tänäkin vuonna, että periaatepäätös juhlien jatkamisesta Upseerikerholla on jo tehty.

Ilta alkoi melkoisessa sateen uhassa, mutta nuori innokas oppaamme ei tästä välittänyt, vaan johdatti meitä vauhdikkaasti läpi Suomenlinnan historian. Erityisesti hänen kuvauksensa linnoituksen asukkaiden tavoista ja sattumuksista olivat nautittavia. Osallistujien kiitokset tulevat asiantuntevasta ja kiinnostavasta opastuksesta.

Suomenlinnan Upseerikerho otti meidät vastaan kauniisti koristeltuun rapupöytään. Puheenjohtajamme Kaarina Suonperä toivotti meidät tervetulleeksi ja piti kiintoisan esityksen ravuista ja hyvätapaisesta ravun syönnistä. Tämän jälkeen iskimme rapujen kimppuun ja rapulaulutkin kaikuivat tyylillä. Salissa kuului tasainen puheensorina ja iloisia ilmeitä näkyi kaikilla kasvoilla. Meillä oli hauskaa. Kalliolle kukkulalle laulun sävelin annoimme snapsikylvyn ravuillemme.

Tilli suussa, kruunu päässä

Sinut pöytään kannetaan

Paahtoleivän päälle sulle

snapsikylpy annetaan.

Tapaamisiin Suomenlinnassa elokuussa 2009!

Risto Rasku

Kuvia rapujuhlista, joissa rapuja riitti - ja jäi ylikin! Monella oli mukanaan oma hopeinen rapuveitsensä, jonka Kultakeskus lahjoitti tapaseuralaisille Hämeenlinnan vierailulla vuonna 2006.