19.1. Konsertti Villa Gyllenbergissä

Cristina Anderssonin konsertti Villa Gyllenbergissä

Tunnelmallinen ja akustiikaltaan erinomainen Villa Gyllenberg tarjosi erinomaiset puitteet Tapaseuran Cristina Andersson konsertille. Kuusikymmentä suurin odotuksin ladattua jäsentä oli kokoontunut kuulemaan sopraano Cristinaamme  ja hänen erinomaista, nuorta säestäjäänsä Emil Holmströmiä. Eikä kenenkään tarvinnut pettyä. Sekä soitto, että laulu hivelivät kuuloaistiamme ja kun siihen vielä lisätään puheenjohtajamme Kaarinan erinomainen ja tietorikas juonto, oli paketti valmis. Tällaista enemmän, oli yleinen mielipide läsnä olleiden keskuudessa.

Tilaisuuden sisältöä täydensi tohtori Veronica Shenshin kertomuksellaan kaukaisesta sukulaisestaan, sotilasrunoilija Afanasi Fetistä. Fethän on Venäjän tunnetuimpia romantikkoja ja useat Cristinan lauluista olivat Fetin sanoittamia. Kamarineuvos Mikael Westerback kertoi meille Ana ja Signe Gyllenberg -säätiöstä ja kaiken huipuksi säätiön tiedottaja Sue Cedercreutz-Suhonen Villa Gyllenbergin taidekokoelmista niin innostuneesti, että parituntiseksi suunniteltu tilaisuus taisi venähtää lähes nelituntiseksi.

Kiitos kaikille esiintyjille ja kiitos paikalla olleelle innostuneelle yleisölle.

Paikalla ollut  Risto Rasku